Rondleiding in azaleabedrijf in Zaffelare en bezoek aan Provinciaal domein Puyenbroek

Toerisme & Uitstappen

Bezoek Azaleakwekerij en Domein Puyenbroeck dinsdag 4 april

Op dinsdag 4 april organiseren we een busreis richting Meetjesland.
De eerste halte is de azaleakwekerij van Kristof Van Laere in Zaffelare. Tijdens de rondleiding in de serres krijgen we een blik achter de schermen van een modern sierteeltbedrijf.

Wat krijgen we te horen? Een beetje over de geschiedenis van het bedrijf, het productieproces, de vernieuwingen die de laatste jaren doorgevoerd werden zoals plantenrobots, zonnepanelen, warmtepompen … en nog zoveel meer…

Bij het bezoek hoort ook nog koffie of thee met een gebakje.

Het middagmaal gebruiken we in restaurant “De vier seizoenen” in het nabijgelegen Domein Puyenbroeck.

Op het menu: soep, varkenshaasje met garnituur, kroketjes en champignonsaus en tot slot huisgemaakte chocomousse en koffie.
In het domein zal de tijd voorbijvliegen: een rit met het treintje, een boottocht , een wandeling of genieten van de lentezon met een drankje op het terras. Het kan allemaal!
Belangrijk om te weten: het domein is de laatste jaren compleet van uitzicht veranderd. In het vroegere bloemenpark werd een uitkijkheuvel gecreëerd en in het dierenpark kan je een 15m hoge uitkijktoren beklimmen. In 2021 werd een 120 m lange hangbrug in gebruik genomen waarmee je de top van de uitkijkheuvel kan bereiken vanwaar je een mooi uitzicht hebt.

Domein Puyenbroeck is absoluut niet meer die saaie kale vlakte van vroeger met een vijver en een speeltuin, er is tegenwoordig veel meer te beleven!
Het zal rond half zeven zijn als we moe maar voldaan arriveren aan ons vertrekpunt.

Vertrek

8u aan ‘t Capucientje

€ 55 voor leden en bijleden, € 60 voor niet-leden

Inschrijven