In het jaar van Art Nouveau Brussels 2023 mag een thematisch bezoek aan onze hoofdstad niet ontbreken. Voor de deelnameprijs, klik op meer informatie.

Kunst, Cultuur & Crea
Volzet

Hoe ziet het programma in Brussel er uit? We vertrekken aan het Centraal Station (van Victor Horta...) en we rijden met het openbaar vervoer naar het Hortamuseum, gevestigd in de privéwoonst en het atelier van de architect, in Elsene.. Een groot deel van de interieur bleef bewaard. De mozaïeken, de glasramen, het meubilair, en de muurschilderingen vormen een harmonisch geheel.
Nadien wandelen we naar de stijlvolle brasserie La Quincaillerie, getekend door een leerling van Horta. Het interieur straalt nog de sfeer uit van de voormalige ijzerwarenhandel. Daar genieten we van de lunch.
Daarna vervolgen we de wandeling langs mooie Art Nouveau gebouwen in Elsene en Sint-Gillis.
Een ervaren gids zal ons een ganse dag begeleiden.

• Verplaatsing: Trein (ticket zelf aanschaffen)
    7.40 u. : samenkomst station Boom, 7.45u. vertrek trein
  • DEELNAMEPRIJS € 55.00, hoofdleden van Boom Park, (€ 50.00 hoofdleden met museumpas). Plusleden of niet leden betalen telkens € 5.00 extra.
    Inbegrepen: gidsen, vervoertickets in Brussel, toegang museum, lunch (exclusief drank).

• Moeilijkheidsgraad ✽ (✽)

Vertrek aan Station van Boom
zondag 04 juni 2023