Toerisme & Uitstappen

Grimbergen: een pareltje die we samen bezoeken, niet groot, alles op loopafstand en dus voor iedereen toegankelijk!

We starten met een lekkere tas koffie en een boterkoek en daarna bezoeken we, met een ervaren gids, de volkssterrenwacht Mira. Op het waarnemingsterras komen we oog in oog te staan met verschillende telescopen. Een bezoek aan één van onze twee ruime telescoopkoepels staat ook steeds op het programma.

Het middagmaal nemen we naast de deur in het Fenikshof.

Na de middag bezoeken we de basiliek, gelegen naast de norbertijnenabdij.
Het interieur van de Sint-Servaasbasiliek is bijzonder rijkelijk gedecoreerd.

Daarna gaan we naar Het MOT, een actief museum van handwerktuigen. We bezoeken er de tentoonstelling: Sterke vrouwen-zware was, 150jaar wasgeschiedenis.

Op de terugweg stoppen we aan het Fermetje voor ons avondmaal.

Vertrek om 7u30 op de parking Gemeentepunt, Blokkestraat 29 Zwevegem.

Inschrijven bij Rosa Delbeke via telefonisch contact, tel.: 056/75 61 52
vanaf 15 tot 18 mei tussen 9u30 en 11u30.

De deelname is definitief na storting van het verschuldigd bedrag op de rekening BE33 7785 6096 9546 van OKRA trefpunt Zwevegem, Avelgemstraat 108 Zwevegem

donderdag 08 juni 2023
€ 80 (niet-leden)