Een goeie traditie om in ere te houden.

Zingeving & Filosofie

Wanneer Pasen in aantocht is bekijken we naar de zin die dit feest aan ons leven kan geven. En even traditioneel zal Ward Gielis ons daarbij begeleiden en staat dit zingevingsmoment op de agenda van de drie Boomse trefpunten.

Het thema is Tegendraads. "Als we het individualisme kunnen overstijgen, zullen we er echt in slagen om een andere levensstijl te ontwikkelen en fundamentele veranderingen in onze maatschappij teweeg te brengen" (Citaat uit Laudato Si' 208)
Broederlijk delen wil de mentaliteit van nooit genoeg ombuigen naar goed genoeg en zo kansen creëren voor wie het moeilijk heeft. We willen ons niet laten meeslepen door de waan van de dag, het zogenaamde breaking news waar we te pas, en dikwijls te onpas, mee om de oren worden geslagen.

We willen wat afstand nemen en stilstaan bij nieuwe antwoorden op de niet veranderende eeuwige vragen. Het is belangrijk om af en toe “tegendraads” te zijn.

Inschrijven voor 17 maart.

Grote zaal PC
dinsdag 04 april 2023