Wandelen in het Lintbos op 22 mei

Levenslang leren

Op 22 mei trekken we er op uit naar Beigem (Grimbergen) voor een kleine vlakke wandeling van ongeveer 4km . Deze wandeling is te volgen met virtuele knooppunten , 630 – 631 – 632 – 630 .

Komen zoals steeds samen aan de nova om 13u30 ..

Wie meegaat wandelen gelieve te verwittigen(verplicht) zodat we ook voor vervoer kunnen zorgen .

Spreken af op de parking Diegemput , 1860 Grimbergen .

Na de wandeling gaan we samen ergens iets drinken in cafe " in de veldkant "

Deze wandeling is niet doenbaar met rollators .

Verwittigen doen we bij andre.jans@skynet.be of 0477 377807

Bij regenweer gaat de wandeling niet door .

Het Lintbos is een bos in Grimbergen dat vanaf maart 2001 werd aangeplant. Het gebied was tot 1989 eigendom van de federale overheid maar is thans eigendom van de gemeente Grimbergen die het in erfpacht gaf aan het Agentschap voor Natuur en Bos (ANB). Het maakte vroeger deel uit van het vliegveld Grimbergen. Het beslaat 70 ha waarvan 55 ha bebost werd met ongeveer 150 000 inheemse bomen en struiken. Er zijn twee zichtassen vrijgehouden, een van het Lintkasteel in het noorden naar het centrum van Grimbergen (met uitzicht op de Basiliek), en een van het vliegveld naar de kerk van Beigem.

Nova Machelen
maandag 22 mei 2023