niet in juli en augustus

Kunst, Cultuur & Crea

Clemenspoort
Lutgart Roegiers
Van Tuesday 14 February 2023
tot Tuesday 05 December 2023

Dinsdag 12 december van 14.30u tot 17u: ‘Ludwig van Beethoven, het verhaal van zijn kunstenaarscarrière door Hilde Goedgezelschap

Beethovens leven spreekt tot ieders verbeelding met al zijn verlangens, zijn relaties en conflicten, zijn verhouding met de ‘onsterfelijke geliefde’, het drama van zijn doofheid. We maken een boeiende ontdekkingstocht doorheen het leven en oeuvre van één van de belangrijkste persoonlijkheden uit onze Europese cultuurgeschiedenis aan de hand van bekende en minder gekende muziekfragmenten. Beethoven blijft tot op heden nog altijd één van de belangrijkste componisten aller tijden.

Hilde Goedgezelschap studeerde musicologie aan de KU Leuven. Nadien bleef zij 6 jaar als assistente aan deze instelling verbonden. Momenteel is zij leraar muziekgeschiedenis en muziekcultuur aan de academie in Heist-op-den-Berg.

Deelnameprijs: 6 euro Okra-leden op vertoon van lidkaart – 8 euro niet-Okra leden

Locatie: Clemenspoort, zaal ‘De Parel’, Overwale 3 – zijstraat van de Voskenslaan-Gent

Clemenspoort
Overwale 3