Webinar: De kracht van verbondenheid

De pandemie en de beperkingen van onze sociale contacten doen ons meer dan ooit beseffen dat we elkaar nodig hebben. Ondanks de moeilijkheden en pijn heeft deze crisis ook het beste in onszelf naar boven gehaald. Er groeide een enorme golf van solidariteit om verbonden te blijven. Maar ook als de aandacht rond corona gaat liggen, is het van belang om structureel te blijven inzetten op warme contacten. Eenzaamheid is niet plots opgelost wanneer het sociaal leven terug kan hervatten. Wat leerde de coronacrisis ons over eenzaamheid? Hoe kunnen we alert blijven voor signalen van eenzaamheid in de buurt. Wat zijn de risicofactoren en waar liggen kansen voor de aanpak en preventie van eenzaamheid? En waar kan jij het verschil maken als professional, vrijwilliger, vereniging of gewoon als individu? Hoewel eenzaamheid iedereen kan overkomen staan we extra stil bij de uitdagingen voor ouderen, personen met een zorgnood en zijn mantelzorger.

Donderdag 21/04 om 14u.-15u.
(van 15u-15u30 gaan we in op vragen)

Met Leen Heylen (Thomas More), Jasper De Witte (HIVA-KU Leuven) en Mathieu Martens (voorzitter OKRA-Zorgrecht)

Schrijf je hier in. Deelname is gratis

Meer info via zorgrecht@okra.be of 02/246 44 30