SOS Cash

Jarenlang zet OKRA zich in voor het bankendossier. Het dossier bevat meerdere aspecten:

• Beschikbaarheid van geldautomaten
  • Kostprijs van niet-digitaal bankieren
  • Fysieke dienstverlening en bankdiensten

Vandaag vraagt OKRA belangenbehartiging jouw aandacht voor de beschikbaarheid van geldautomaten!

Sinds december zit de bankensector geregeld samen met de ministers om tot een akkoord te komen. Minister Dermagne verklaarde deze week dat de gesprekken moeizaam verlopen. Eind maart is de deadline voor een akkoord. Om de druk te verhogen hebben we samen met Financité en Test-aankoop een petitie opgestart.

OKRA, Test-aankoop en Financité eisen:

• dat er onmiddellijk een einde komt aan de verdwijning van geldautomaten;
  • dat we terugkeren naar het aantal automaten van 31 december 2021, gelijk verdeeld over het hele land
  • dat de federale regering, bij gebrek aan een aanvaardbaar en bindend akkoord, overgaat tot wetgeving.

Wat kan jij doen?

1. Teken de petitie

Onderteken de online petitie:
soscash.be - petitie

OF druk het papieren petitieblad af en verspreid het in je trefpunt! Verstuur het rechtstreeks naar Financité te laatste op vrijdag 24 maart.

Download hieronder het bestand om handtekeningen te verzamelen:

2. Deel de petitie online

Heb je Facebook, Instagram of Twitter? Deel het bericht met je vrienden en familie!

3. Stickeractie

Elk geldautomaat krijgt een sticker! Heb jij zin om stickers te plakken bij geldautomaten in de buurt, stuur je adres dan door naar belangenbehartiging@okra.be.

Wij bezorgen je de stickers per post.