Gepubliceerd op: 05/02/2024

-Kubb: Winterstop !

- Crea : 08/02/2024 – bij Susanne

- Lijndans : dinsdag- en vrijdagnamiddag van 13.00u tot 16.00u en

(info Martine 0485 61 25 96)

Zondag dansen in de voormiddag van 10u tot 12u en dit tot einde april.

Volgende vergadering contactpersonen : 26/02 en 25/03/2024

Brussels Volkstejoeter : 25 02 /2024 – 15.00u – DE MUZE

André, weduwnaar, vader van twee dochters, merkt dat er iets aan het veranderen is: hij voelt zich bedreigd, achtervolgd, hij verliest zijn oriëntering. Alsof hij kleine gaatjes in zijn geheugen heeft... Hij doet tegenover zijn oudste dochter alsof er geen vuiltje aan de lucht is. Al is het duidelijk dat hij het stilaan alleen niet meer aan kan. Net nu ze met haar nieuwe partner in Londen wil gaan wonen....

Bussen : heen : R50 om 13u06 daar om 13u33

terug : R50 om 17u57 in Londerzeel station om 18u25

18u53 in Londerzeel station om 19u21

Busreis 14/03/2024 : Roeselare

Bij aankomst bezoeken we een Praline fabriekje waar we een koffie

krijgen alsook wat proevertjes.......mmmm. ’s middags een wok buffet

In de namiddag bezoeken we het Klein Seminarie in Roeselare.Een van de oudste colleges in Vlaanderen waar ook Guido Gezelle naar school ging.
’s avonds zal nog een kleine maaltijd voorzien worden.

Prijs : 70€ leden niet leden (dus ook geen bij-lid) 80€

Betaling = ingeschreven

Busreis : 23 / 4 /2024 : Tongeren (Samenwerking met Brussel)

ENKEL VOOR OKRA-LEDEN !

Tongeren en de bloesems van Haspengouw. De gidsen van Visit Tongeren verwelkomen ons graag in de oudste stad van België! Ook de Tongenaren en hun lokale held, Ambiorix, zien ons graag komen. Met fierheid stellen ze hun geliefkoosde plek aan je voor: eentje die je niet alleen moet gezien, maar vooral moet ‘gevoeld’ hebben! We zijn meer dan ooit welkom om Tongeren te ontdekken.We maken in het Gallo-Romeins Museum – gesloten op maandag - een tijdreis van neanderthaler tot Gallo-Romein. De permanente expo brengt het verhaal van de mens in de regio Limburg: van prehistorie tot het einde van de Romeinse tijd.Het voorjaar is ook het startschot voor een prachtig natuurfenomeen.Dan komen de bloesems aan de fruitbomen en is er een grote bedrijvigheid in de boomgaarden.Haspengouw is de fruitmand van Limburg. Hier liggen de rijen fruitboomgaardenzij aan zij.Deze regio strekt zich uit over het volledige zuiden van Limburg en nodigt ons uit om via de gegidste bus rondrit een prachtige herinnering te creëren aan het glooiend fruitlandschap.Ook Tongeren behoort nog tot deze boeiende regio.

Het programma:

Voormiddag: ontbijt restaurant Retro Velinx te Tongeren                    Bus 1: gegidst bezoek Gallo-Romeins Museum.                                    Bus 2: gegidste busrondrit Bloesemstreek Haspengouw.                Middag: 3-gangenmenu in het restaurant Retro Velinx.            Namiddag:                                                                                        Bus 1: gegidste busrondrit Bloesemstreek Haspengouw.                      Bus 2: gegidst bezoek Gallo-Romeins Museum.                                    En vrije tijd in Tongeren.                                                              Avond: Broodmaaltijd in het restaurant Retro Velinx .                        Prijs : 72 euro  Betaling = ingeschreven