OKRA-zorgweek

Samen groeien en bloeien!

Jaarlijks staat de OKRA-Zorgweek symbool voor de warme verbondenheid in OKRA. Onder het motto ‘Samen groeien en bloeien’ willen we tijdens de OKRA-Zorgweek (17-23 april) die verbondenheid letterlijk uitzaaien in de buurt.

Tijdens de week willen we extra omzien naar elkaar. Heel speciaal willen we er zijn voor de leden die niet meer op de activiteiten geraken om welke reden dan ook (gezondheid, zorgen voor een ander, verlieservaring …). Door hen een bezoekje te brengen met een fleurige attentie zeggen we dat we er zijn voor elkaar.

Daarnaast willen we de zorgvrijwilligers en -medewerkers in woonzorgcentra extra in de bloemetjes zetten. Ze staan klaar en zorgen voor de bewoners in de woonzorgcentra en hun mantelzorgers. We willen hen bedanken voor alle goede zorgen.

Zeg het met bloemenzaad

Bloemen van geluk moet je zelf zaaien. Daarom voorzien we in mooie bloemenzaadzakjes als attentie bij je bezoek om de dankbaarheid en verbondenheid samen verder uit te zaaien.

Meer dan 20 000 bloemenzaadzakjes werden ondertussen door de trefpunten besteld. Daarnaast zijn er nog heel wat trefpunten die eigen plantjes en bloemen voorzien.

Fantastisch toch, OKRA fleurt hier letterlijk de buurt op met meer dan 20 000 warme bezoeken.

Doe mee met de fotowedstrijd en maak kans op een prijs

Er zijn twee manieren om mee te doen en een prijs te winnen:

• Maak een foto van je voorbereiding van de actie, activiteit of bezoek en zet je foto op Facebook met de vermelding #OKRAZORGWEEK (tussen 17-23 april). Doe dit ten laatste op 23 april. Werk je niet met Facebook, dan kan je ook je foto sturen naar zorgrecht@okra.be tot 23 april. De OKRA-Jury maakt de winnaar bekend op 28 april.
    • o Prijs: reportage door OKRA-TV: een unieke kans om je trefpunt in de kijker te zetten.
  • Ga na enkele weken opnieuw naar de personen die je in de bloemetjes hebt gezet en maak een foto van de bloemen die ondertussen bloeien. Zet je foto op Facebook met de vermelding #OKRAZORGWEEK. Werk je niet met Facebook, dan kan je je foto sturen naar zorgrecht@okra.be. Dat kan tot 14 juli. Bekendmaking laureaat door OKRA-Jury op 24 juli.
    • o Prijs: een smulpakket voor je trefpunt

*De OKRA-Jury bestaat uit de OKRA-voorzitters van de cellen Sociaal Cultureel Werk, Belangenbehartiging en Zorgrecht. Ze kiezen de winnaars van de fotowedstrijden op basis van originaliteit, klasse en weerspiegeling van de spirit van de campagne. De winnaars worden op de hoogste gesteld via mail. Je kan aan beide wedstrijden deelnemen.