Gepubliceerd op: 26/04/2024
Bron: OKRA Hasselt Heilig Hart

Terug naar homepagina trefpunt
Terug naar het nieuwsoverzicht

Okra Heilig Hart informeert U !

Bezoek aan het Mediahuis.

De meesten van ons kennen allemaal Het Belang van Limburg. Maar, weten we ook hoe deze krant tot stand komt ? Wij denken het niet ! Elke dag wordt de krant gevuld met groot en klein nieuws. Wel, we krijgen nu de kans om eens te zien hoe dit gebeurt op de redactie van HBVL.
Ook TV-Limburg is ons niet onbekend. Velen stemmen regelmatig af op deze lokale zender. Ook hiar krijgen we een inkijk hoe een uitzending tot stand komt.
Deze unieke mogelijkheden wordt U aangeboden op woensdag 22 mei. Wij worden verwacht in de gebouwen van het Mediahuis op de grote ring om 14.00 H.
We vertrekken samen met wagens aan de Heilig-Hartkerk om 13.30 H.
Voor deze prachtige namiddag vraagt het Mediahuis een vergoeding van 9 euro per persoon. Deze vergoeding wordt door het Mediahuis integraal overgemaakt aan Een Hart voor Limburg.
Het is nodig in te schrijven vòòr 16 mei bij Ilona, 0495-595422 en uw bijdrage te storten op rekening Okra Heilig Hart BE72 7360 0660 0916.

Wandelzoektocht

Het is stilaan een traditie aan het worden, onze jaarlijkse wandelzoektochten. Ook dit jaar, op donderdag 30 mei, gaan we weer uw opmerkzaamheid en aandacht voor details testen tijdens ofwel een kortere ofwel een langere wandeling in onze mooie wijk.
De kortere wandeling is ongeveer 2,3 km lang terwijl de langere ongeveer 4,7 km lang is.
Tijdens de wandeling wordt U gevraagd bepaalde voorwerpen of details aan de hand van foto’s terug te vinden.
Hoe ziet het programma er uit ?

• De deelnemers aan de zoektochten melden zich aan in het Crutzenhof tussen 13.00 H en 14.30 H. Je krijgt daar de opdrachten, antwoordformulieren en alle andere nuttige gegevens voor uw zoektocht, waarna je kan vertrekken.
  • De antwoordformulieren moeten afgegeven worden in het Crutzenhof vòòr 16.30 H.
  • Wij verwachten de niet-deelnemers van de wandelzoektocht vanaf 14.30 H om lekkere pannenkoeken met koffie te komen eten.
  • De deelnemers aan de wandelzoektocht bedienen wij met pannenkoeken en koffie bij hun terugkomst.
  • Vanaf 16.30 H wordt de uitslag van de zoektochten bekend gemaakt en de prijzen uitgereikt.

De beide wandelingen passeren onze Heilig-Hartkerk waar op dat ogenblik de “Dag van de Verbondenheid” gevierd wordt met allerlei activiteiten. Een gelegenheid om eens even binnen te lopen in deze mooie kerk. Men kan er ook genieten van allerhande consumpties.
Voor deze mooie activiteit vragen wij een deelnamesom van 5 euro per persoon en 7 euro per persoon voor niet-leden.
Inschrijven is nodig vòòr 25 mei bij Ilona, 0495-595422. Stort uw bijdrage op rekening Okra Heilig Hart BE72 7360 0660 0916. Vermeld a.u.b. of U mee wandelt of niet.

Viering 10 jaar werking Okra Heilig Hart

Dit jaar heeft Okra Heilig-Hart al 10 jaar een zeer succesvolle werking onder leiding van hetzelfde bestuur. Dit moet samen met en door onze leden gevierd worden !
Daarom organiseren we een gezellig samenzijn met een lekkere lunch voor onze leden.
Dit zal doorgaan op vrijdag 7 juni om 12.00 H in het Krekelhof te Kuringen, Rechterstraat 6.
De menu ziet er als volgt uit :
Bubbels & sinaasappelsap met 3 smaakmakertjes
Schelvis – gevulde pasta – asperge – hollandaise
Gegrilde kalfsfilet– jonge groenten – aardappeltaartje – rode wijn & sjalot
Dame blanche
Koffie – zoetigheden

Aangepaste wijnen, waters inbegrepen tot en met de koffie (12u00 – 16u30)

Ziet dat er niet heerlijk uit ? Wel we bieden U dit aan aan slechts 25 euro per persoon. Niet-leden Okra Heilig-Hart betalen de kostprijs van deze menu, nl. 75 euro per persoon.
Schrijf U in voor dit feest bij Ilona, 0495-595422 vòòr 31 mei.
Stort U bijdrage op rekening Okra Heilig Hart BE72 7360 0660 0916.
Wij verwachten U allemaal om dit heuglijk feest te vieren !

Wandelen

Wij gaan wandelen op dinsdag 14 mei en op dinsdag 28 mei. Let wel : dit zullen wandelingen zijn van maximum 3 tot 3,5 km lang!
We komen voor deze wandelingen samen aan de H.Hartkerk om 14.00 H. De bestemming is afhankelijk van het weer en de terreinomstandigheden. Schrijf U op voorhand in bij Stephan, 0477-996732, of nog liever via onze Whatsappgroep OKRA, FIETSEN EN WANDELEN.
Dit is nodig om het vervoer te kunnen regelen ! (we moeten genoeg auto’s hebben !)

Fietsen

We plannen weer mooie fietstochten op dinsdag 7 mei en op dinsdag 21 mei. We zullen proberen telkens een mooie tocht uit te stippelen van een 40-tal km. We rijden dit aan een matig tempo van maximum 18 km/H.
We vertrekken aan de H.Hartkerk om 13 H stipt.
Graag hebben wij dat U zich op voorhand inschrijft via onze Whatsappgroep OKRA, FIETSEN EN WANDELEN. Je kan U ook inschrijven bij Raymond, 0478-752518.

Praatcafé

Elke vrijdag tussen 14.00 H en 17.00 H, is
ons praatcafé geopend in het Crutzenhof, Alverbergstraat 81, Hasselt.
Voor een leuk spelletje kaarten (wiezen of kwajongen), rummicub of een gezellige babbel bent U altijd welkom ! Hoe meer zielen, hoe meer vreugde !

Lijndansen

Elke maandag van 13.00 H tot 15.00 H kan je steeds komen lijndansen. Onze verantwoordelijke, Roberta, zorgt voor een perfecte organisatie en heet U van harte welkom !
Dit lijndansen gaat door in het Crutzenhof, Alverbergstraat 81, Hasselt.
Maandag 20 mei (Pinkstermaandag) is er geen lijndansen !

Reeds te reserveren in uw agenda

• Maandag 24 juni, bezoek aan Equitom, de paardenkliniek in Lummen

Lees deze nieuwsbrief zeker 2x omdat er zoveel toffe activiteiten aangeboden worden !

Oprechte woorden zijn niet altijd mooi
Mooie woorden zijn niet altijd oprecht

(Tony Cox)