Over OKRA

OKRA is een open vereniging van, voor en door senioren. Je vindt tal van mogelijkheden om leeftijdsgenoten te ontmoeten. Hier voel je je thuis! Je kan in OKRA samen genieten van een veelvoud aan activiteiten (sport, reizen, cultuur, vorming, zingeving, crea, ontspanning, …). Je krijgt de kans om je talenten in te zetten binnen trefpunten, themagroepen of andere werkingen. We creëren ruimte om met elkaar nieuwe initiatieven te ondernemen. Zo leven we samen voluit!

OKRA is een beweging die jouw stem laat horen en actie onderneemt voor een duurzame, zorgzame, solidaire, inclusieve en waardevolle samenleving, met een plaats voor senioren. OKRA is geïnspireerd door het christelijke zingevingsverhaal. We hebben aandacht voor levensbeschouwelijke vragen in dialoog met alle andere grote zingevingsverhalen. Voor ons telt iedereen. We kijken in kansen en zien jouw talent als een geschenk. Dit doen we samen én in dialoog met elkaar.

Kennismakingsflyer Onze missie, visie, waarden

Wat kan je doen bij OKRA?

Contact en vriendschap staan centraal. Het aanbod aan activiteiten is zo verscheiden. Wandelen, gezellig samenzijn, een voordracht over erfenissen, bloemschikken, een bezoek aan een museum of op reis naar Japan of Duitsland. Bovendien krijg je tien keer per jaar een kwaliteitsvol magazine en kan je van tal van ledenvoordelen profiteren.

Ontdek ons aanbod!

OKRA komt voor je op

Je kan bij OKRA terecht voor vragen en advies over je pensioen en over zorg. Wil je meer weten over mobiliteit, wonen of andere thema’s die je aanbelangen, dan zit je bij OKRA goed. En verder kan je er op rekenen dat OKRA de stem van de 55-plussers laat horen daar waar er beslissingen genomen worden.

Jouw belangen behartigd

Van vuurtoren tot satelliet

Wil je tot in detail weten waar OKRA allemaal mee bezig is en met welk doel? Je leest het in ons beleidsplan “Van vuurtoren tot satelliet”. Het bevat de grote ambities van OKRA voor het komende decennium.

Meer informatie over de grote maatschappelijke veranderingen waar OKRA in de toekomst zal op inspelen vind je in de omgevingsanalyse. Wil je meer weten over de evolutie van OKRA in de voorbije jaren dan vind je heel wat cijfermateriaal in de interne analyse.

OKRA-beleidsplan Omgevingsanalyse Interne analyse

Vrijwilligers aan het roer!

Vrijwilligers organiseren het gros van de activiteiten in OKRA. Ze geven ook richting aan het OKRA-beleid. Onze algemene vergadering en het bestuur bestaan hoofdzakelijk uit vrijwilligers. Daarnaast laten zij ook hun stem horen in OKRA. Op die manier weet OKRA wat er leeft bij senioren en kan ze een gepast antwoord zoeken. Zin om je talenten in te zetten voor OKRA?

Word vrijwilliger! Onze bestuursorganen