Drugs: vriend of vijand? - Jan Tytgat

Kunst, Cultuur & Crea

Druggebruik en verslaving zijn een fenomeen dat zich in alle lagen van de bevolking manifesteert en bijgevolg een maatschappelijk probleem is. In de wereld van de drugs, worden we de laatste jaren geconfronteerd met een aantal nieuwe fenomenen. Zo is er het toenemend gebruik van o.a. cocaïne, ketamine, fentanyl en zogeheten ‘Nieuwe Psychoactieve Stoffen’, maar ook het experimenteren met allerhande stoffen zoals ‘lachgas’ door zelfs zeer jonge gebruikers.

Tegelijk zal blijken hoe flinterdun soms de grens is van medisch verantwoord gebruik van sommige stoffen, zoals morfine, cocaïne en cannabis, en het recreatief gebruik, alsook trends die hierbij opmerkelijk zijn door de eeuwen heen gezien. En hierbij zal u het antwoord worden geserveerd op de vraag: “Drugs: vriend of vijand?”

Waar? CM Leuven, zaal De Vaart, Platte Lostraat 541, 3010 Kessel-Lo

Prijs? 10 euro (8 euro voor OKRA-leden)

CM Kessel-Lo
dinsdag 23 januari 2024