Wat is Artificiële Intelligentie en waarom is het plots zo alomtegenwoordig? Cristel Deham brengt een boeiende lezing over hoe technologie meer en meer macht over ons krijgt.

Kunst, Cultuur & Crea

Machines die leren en in onze plaats beslissingen nemen. Algoritmes die onze persoonlijke voorkeuren voorspellen en ons zo automatisch in groepjes indelen. Robots die fysiek en zelfs emotioneel gedrag nabootsen en meer en meer op levende wezens gaan lijken. Deze vormen van artificiële intelligentie zijn geen verre toekomstmuziek, maar een al vergevorderde realiteit in het bedrijfsleven en de bredere samenleving. Wist je bijvoorbeeld dat wij allemaal al meehelpen om machines en robots te trainen, maar dat de mens ook de macht heeft om computers te foppen?

Dit is géén lezing vol technische woorden of complexe toelichtingen, maar wel eentje die aan een breed publiek een algemeen inzicht en toekomstperpectief biedt. Deze technologie kan immers ook hét verschil maken in hoeveel macht we in de toekomst als mens al dan niet afstaan aan artificiële intelligentie.

Cristel Deham is onderneemster en bewuste, toekomstgerichte moeder. Ze is zich sinds een paar jaar gaan verdiepen in alles wat te maken heeft met artificiële intelligentie. Ze heeft zich als missie gesteld haar verworven inzichten met anderen te delen.

LDC De Maretak -
dinsdag 10 september 2024