Zingeving & Filosofie

Vertrek om 08u00 aan de fontein van Parking Tack in Stekene. Tijdens de heenreis starten we onze dag met een versterkende koffie en een appelflap.

Hierna rijden we naar Maria Zegge voor het bijwonen van een gebedsdienst verzorgd door onze Stekense diaken Jacques Van Daele.

Na deze serene voormiddag gaan we aan tafel voor een lunch, bestaande uit twee belegde broodjes en 2 tassen koffie of thee.

Na de lunch rijden we naar Drimmelen, waar we aan boord gaan voor een rondvaart door het mooie natuurreservaat “De Biesbosch”. Het Nationaal Park De Biesbosch is een uitzonderlijk natuurgebied dat grote bekendheid en waardering heeft gekregen o.a. door zijn uniek landschap, brede en smalle kreken, spaarbekkens voor drinkwatervoorziening en natuurlijk de bevers. De bevers komen sinds 1988 weer in “De Biesbosch” voor en zijn uitgezet door Staatsbosbeheer. Volgens de laatste telling van Staatsbosbeheer leven er zo’n 100 bevers in “De Biesbosch”. Tijdens de rondvaart kan u genieten van een vieruurtje, er wordt koffie of thee en gebak opgediend.

De schepen hebben een uniek panoramadek waardoor u prachtig uitzicht heeft over de polders die “De Biesbosch” rijk is. De Schippers manoeuvreren ook door de smalste kreekjes van het Nationaal Park. De schepen zijn zeer goed toegankelijk voor ander validen.

Na de ontscheping hervatten we onze route en sluiten we deze mooie dag af met een gezamenlijk driegangen diner.

De deelname prijs bedraagt 75 euro per persoon.

Inschrijven kan via je wijkverantwoordelijke / contactpersoon uiterlijk tot vrijdag 3 mei 2024.

dinsdag 14 mei 2024
Niet-leden kunnen niet deelnemen aan deze activiteit.