Levenslang leren

Woensdag 17 april

Hier worden op ambachtelijke wijze 24 karaats gevelstenen geproduceerd. In 1911 leverde de ringoven van deze steenfabriek de eerste ambachtelijk gebakken stenen af. Meer dan 100 jaar later staat diezelfde oven nog steeds zeven op zeven garant voor een rijke schakering aan stenen, die zich uitstekend lenen voor topprojecten. Restauratie van eeuwenoude, karaktervolle gevels, ‘brique unique’, een eigenzinnige steen die de kroon zet op een nieuwbouw of renovatie… Welke vorm, kleur of maat ook: de vakmannen van Maaseik brengen dit in orde. We mogen dit bakproces van dichtbij mee komen volgen. Deelnameprijs: € 5,00 pp, incl. consumptie in de 4 Heerlijkheden in Beek waar we deze namiddag afsluiten. Bedrag te storten voor 6 april op rekening van Okra Beek met vermelding 'Wienerberger'. De eerste 20 inschrijvingen zijn zeker van een plaats. We vertrekken met auto’s om 13u00 aan de kerk. We stimuleren carpoolen. Draag stevige schoenen, als het kan veiligheidsschoenen en een fluovestje om comfortabel en veilig door de fabriek te kunnen wandelen. Geen te dikke kleding want het is er warm genoeg.

woensdag 17 april 2024
Deze activiteit is enkel boekbaar voor leden van het organiserende OKRA-trefpunt.

Venlosesteenweg 70
3680 Maaseik