Levenslang leren
Voorbij

De weg van veld tot bord! De korte keten is zeer belangrijk en de Polkenhoeve zet sterk in door het geven van rondleidingen in hun bedrijf om groepen terug kennis te laten maken met de land- en tuinbouw.

Met letterlijk twee voeten in de aarde, volgen we de weg van de asperge. De ervaring die deelnemers krijgen, laat hen weer beseffen waarom we nu net dat tikkeltje meer betalen voor het ‘Witte Goud’.

Kom alles te weten over de teelt van het Witte Goud: de Witte Asperge. Hoe gezond zijn asperges? Hoe kan je ze het beste bewaren en wat is nu de juiste kooktijd? Tijdens een begeleid bezoek volgt U de weg van de asperge van veld tot bord.

U wordt ontvangen met een drankje en krijgt door middel van een korte uitleg een beeld over het ontstaan van het bedrijf en de teelt van de asperges. Daarna volgt een bezoek aan het aspergeveld, waar u de kans krijgt om zelf een asperge te ‘steken’. Vervolgens nemen we u mee naar de sorteer- en verwerkingsruimte. Afsluiten doen we met een heerlijke kom aspergesoep. Een bezoek aan onze hoevewinkel mag uiteraard niet ontbreken en als kers op de taart krijgt iedereen een hoeve ijsje.

Samenkomst: om 14uur aan de Polkenhoeve Van Hooste, Polken 95 in Stekene

De rondleiding duurt ongeveer 2u.

Deelnameprijs: €15,00 per persoon.

Inschrijven via de wijkverantwoordelijken / contactpersonen uiterlijk tot donderdag 18 april 2024.

vrijdag 26 april 2024
Niet-leden kunnen niet deelnemen aan deze activiteit.
Voorbij

Polken