Levenslang leren

Kom alles te weten over de teelt van de koningin der groenten: de Witte Asperge. Hoe gezond zijn asperges? Hoe kan je ze het beste bewaren en wat is nu de juiste kooktijd? Tijdens een begeleid bezoek volgt u de weg van de asperge van het veld tot bord.
Wij worden ontvangen met een drankje en een hapje en krijgen door middel van een bedrijfsfilm een beeld over het ontstaan van het bedrijf en de teelt van de asperges. Daarna volgt een bezoek aan het aspergeveld, waar we de kans krijgen om zelf een asperge te “steken”. Vervolgens nemen ze ons mee naar de sorteer- en verwerkingsruimte.
Afsluiten doen we met een heerlijke kom aspergesoep, een stuk taart en een tas koffie.
een bezoek aan de hoevewinkel mag uiteraard niet ontbreken en als kers op de taart krijgen we nog een “Goodiebag” mee naar huis.

We komen verzamelen om 13.00 u op het St. Jansplein en rijden samen naar de Herkkantstraat 47 in Herk de Stad. (parkeren kan bij de weegbrug op de kasseiweg vlakbij)

Deelnameprijs bedraagt 20 euro. Hierin zit het bezoek, de koffie, de taart, de soep, een goediebag en 2,5 euro per persoon voor de chauffeurs.
Inschrijven bij uw contactverantwoordelijke voor 20 mei

Voor dit evenement hebben we weer maar 50 plaatsen. Wees er dus snel bij

aspeergehoeve
woensdag 31 mei 2023
Max. 50 deelnemers
Deze activiteit is enkel boekbaar voor leden van het organiserende OKRA-trefpunt.

aspeergehoeve
Herkkantstraat 47