Kunst, Cultuur & Crea

Op 28 februari 2024 om 14 uur brengen wij een bezoek aan deze barokke parel in een gotische architectuur, zoals deze kerk op de website van de Kerkfabriek Heilige Paulus genoemd wordt.

We doen het bezoek onder leiding van een gids van de Sint-Paulusvrienden.

Hij zal ons in een 2 uur durende wandeling vertellen over de geschiedenis, de hoogtepunten, de brand en de kunstwerken van deze oorspronkelijk Dominicaner kerk.

Een kort bezoek aan de Calvarietuin en mogelijk de archeologische vindplaats staan eveneens op het programma.

Kortom het wordt een aangename en leerzame kennismaking met dit juweel in onze stad.

Na de rondleiding is iedereen vrij te gaan en te staan waar hij of zij wil. De Schelde en het Eilandje liggen hier op wandelafstand.

Praktisch: Tijdig inschrijven. De groep mag maximum 20 personen tellen.

Inschrijven en betalen vóór 20/02/2024 !!

Prijs voor de

gids is 5€ per persoon. Vooraf te betalen via onze bankrekening.

Het inkomticket (5€ )voor de kerk, ter plaatse nog bij te betalen. Op vertoon van je A-kaart, mag je gratis binnen (A-kaart niet vergeten dus!).

Zonder A-kaart betaal je 5€ voor de inkom.

Vervoer: tram 10 of bus 13 of 14 richting stad, tot halte 'Nationale Bank'.

Overstappen op tram 7 richting 'Eilandje' en uitstappen aan halte 'Klapdorp'. Aan de overkant van de straat verzamelen we onder de poort (Sint-Paulusstraat 22) om 13u45

BE51 7895 8556 4362.

GSM: 0468 01 90 00