Kunst, Cultuur & Crea

Wist je dat Leopoldsburg en omgeving de Oosthoek van de Tweede Wereldoorlog vormen?

In Liberation Garden ontdek je hoe dat komt. Wist je dat tienduizenden Duitse soldaten in het Kamp van Beverlo oefenden terwijl er tegelijk duizenden politieke gevangenen opgesloten zaten? Wist je dat tussen de kanalen rond Leopoldsburg de geallieerde bevrijding dreigde vast te lopen?

In Liberation Garden ontdek je wat gewone mensen in buitengewone omstandigheden allemaal meemaken. Die historische personages vertellen je bovendien zelf hun verhaal zodra je hun uitgestoken hand aanraakt. We bezoeken het museum met gids en bezoek ende militaire begraafplaatsen. Alles samen duurt dat ongeveer 3u.

Prijs: € 16. Storten op BE12 7805 9326 9692 van Senioren trefpunt Herk-de-Stad  voor 15 mei.

Leopoldsburg
zaterdag 01 juni 2024
Niet-leden kunnen niet deelnemen aan deze activiteit.

Leopoldsburg
3970 Leopoldsburg