Na jaren van leegstand en restauratiewerkzaamheden werd deze tempel van rechtspraak terug in zijn oude glorie hersteld en kan u het vanaf 2024 terug met gids bezoeken. Tijdens deze twee uur durende rondleiding word je ondergedompeld in de 19e -eeuwse symboliek van vrijmetselaars.

Kunst, Cultuur & Crea

Uiteraard komt ook de assisenzaal met zijn imponerende schilderijen – alhoewel zijn het wel schilderijen? - die allen verwijzen naar belangrijke voorvallen uit de Antwerpse middeleeuwse rechtsgeschiedenis, ruim aan bod.

Start: 13.45u – start rondleiding 14u einde voorzien rond 16.00u

Samenkomst: bovenaan de trappen van de hoofdingang van het Gerechtsgebouw, Britselei Antwerpen. Wapens thuislaten en identiteitskaart meebrengen. Ook geen grote tassen meenemen.

Deelnameprijs: €10 over te maken op onze bankrekening

Inschrijven en betalen: voor 20 augustus op onze rekening ten laatste via mail of telefoon 0491 10 85 49 laten weten dat je komt en contant betalen.

Oud Gerechtsgebouw
woensdag 04 september 2024
Max. 15 deelnemers
€ 10 (niet-leden)
Voor deze activiteit kan je inschrijven tot en met dinsdag 20 augustus 2024.

Oud Gerechtsgebouw
Britselei 055