Ontmoeting & Ontspanning

Philip Sabbe en Piet Callens werkten hun eigen komische voorstelling "We zoen zu geirn!" uit en brengen daarin een anderhalf uurtje humor van de bovenste plank.

Sabbe en Callens leerden elkaar eind vorig millennium kennen bij Compagnie 't Wezen en Stadstheater Kunst en Eendracht en vijf jaar geleden troffen ze elkaar weer aan tijdens de nieuwjaarsreceptie in OC 't Gaverke en zo ontstond het idee van een eigen show.

"We besloten om samen regelmatig te gaan wandelen en nadien iets te drinken. Onze ideeën kregen tijdens de vele wandelingen vorm en leidden uiteindelijk tot een eigen project genoemd We zoen zu gerne!, dat voortkomt uit We zoen zu geirne ne keer samen optreden".

Piet kwam met een tekst op de proppen die ze samen uitwerkten tot een volwaardige voorstelling. "In het stuk gaan we op zoek naar onszelf. We vertellen kluchten en anekdotes die we aan elkaar breien in een verhalende dialoog", vertelt Piet. "Dat doen we uiteraard in het West-Vlaams. Of nog beter, in het Waregems. In de show zitten ook vijf amusante liedjes".

De twee vrienden dragen bakken ervaring met zich mee. Callens speelde onder meer toneel in 't Knipperlicht in Zulte. Sabbe, die al sinds z'n 17de op de planken staat, is al decennialang een van de gezichten van De Zingende Sterren.

We verwachten jullie inschrijving ten laatste tegen 14 mei.

dinsdag 04 juni 2024
€ 6 (niet-leden)

Voor deze activiteit kan je niet meer inschrijven.

Den Doorn
Otegemstraat 88/C