Dit wereldvermaarde koor komt in onze contreien en wij hebben hen uitgenodigd om ons te vergasten op een uniek concert.

Kunst, Cultuur & Crea

The University of Santo Tomas Singers is een toonaangevend gemengd koorensemble, dat bestaat uit studenten en alumni van verschillende faculteiten aan de oudste Aziatische universiteit, de Pauselijke en Koninklijke Universiteit van Santo Tomas.

Toen Prof. Fidel Gener Calalang Jr. in 1989 de leerstoel Piano en Koordirectie opnam aan de UST te Manilla, begon hij de bestaande popzanggroep om te vormen tot een hoogstaand a capella koor. Onder zijn dynamische en kundige begeleiding heeft deze universiteitsgroep zich in enkele jaren opgewerkt tot één van 's werelds meest succesvolle jongerenkoren. Het vocaal ensemble, beter bekend onder de naam UST Singers, werd opgericht in 1992.

Sindsdien trad het ensemble op in verschillende landen in Azië, Europa en Noord-Amerika. Sinds hun eerste internationale concertreis in 1993 namen ze deel aan verscheidene wedstrijden wereldwijd, waarop ze steeds vele topprijzen in de wacht slepen. De UST Singers onderscheiden zich van andere koren als het enige koor ter wereld dat tweemaal de zeer begeerde trofee Grote Prijs Koor van de Wereld - Luciano Pavarotti op zijn naam kon schrijven (in 1995 en 2010).

Dit jaar vieren ze hun 30ste jaar op toernee met hun 36e internationale concertreis in Duitsland, Italië, Spanje, Frankrijk en Taiwan. Naast hun diverse optredens en deelnames aan festivals en koorwedstrijden in wereldsteden als Stuttgart, Berlijn, Valencia, Barcelona en Taipei, maken ze graag tijd voor een tweetal gratis concerten in onze regio. U kunt ze ontmoeten op maandag 24 juli om 20u in de kapel Bethanië, Handelslei 167 te Zoersel of op dinsdag 25 juli om 20u in kerk Sint Leonarduskerk, Dorpsstraat 21 te Sint-Lenaarts (Brecht).

Dit wereldbefaamde ensemble van de Universiteit van Santo Tomas vervoert je naar een wereld van harmonieën en melodieën. Dit uitzonderlijk muzikaal talent en boeiende aanwezigheid mag je zeker niet missen.

Met medewerking van K.H. De Vriendenband en Gemeente Zoersel;
Kerkfabriek Sint-Leonardus, OKRA, GROS Brecht;