Kennismaken met de geschiedenis, kunst en tradities van Kortrijk en Doornik.

Toerisme & Uitstappen

Opstappen op de bus:

8.15 u: Zaffelare kerk
8.30 u: bibliotheek Lochristi, Koning Boudewijnlaan
8.45 u: Beervelde kerk.

10.00 u: start van de gegidste stadswandeling van aan het Belfort naar het begijnhof. Daarna spectaculaire filmevocatie over de Guldensporenslag in het ‘museum 1302’.

* 12.30 u: lunch in bistro ‘Buda Kitchen’
* 14.00 u: vertrek naar Doornik
* 15.00 u: bezoek aan de oudste (en gerenoveerde) kathedraal van België met Nederlandstalige gidsen
* 16.00 u: bezoek aan Doornik met toeristisch treintje
* 17.00 u: nog even een terrasje en rond 18 u terug naar huis.

Praktische info:
* Korte wandeling in de voormiddag.
* Deelnameprijs: 37€; busreis, gidsen te Kortrijk en Doornik en treintje te Doornik inbegrepen.
* Niet inbegrepen: middagmaal. Het keuzemenu voor 16/05 is nu nog niet bekend. De kostprijs is 13.5 € (zonder drank of dessert); ter plaatse te betalen.
Je kan alvast een kijkje nemen op Buda Kitchen | Co-workingplace & ontmoetingsplaats - Restaurant Kortrijk
* Voor Trefpunt Zaffelare zijn er 16 gereserveerde plaatsen, eventueel nog aan te passen op het einde van de inschrijvingsperiode (ten laatste 1 mei 2024)

donderdag 16 mei 2024
Max. 16 deelnemers
Deze activiteit is enkel boekbaar voor leden van het organiserende OKRA-trefpunt.
Inschrijven ten laatste op 01/05 door overschrijving op rekening van OKRA Zaffelare of bij je contactpersoon.