Kunst, Cultuur & Crea

De cultuuruitstap gaat naar Kortrijk en Doornik. Het wordt een boeiende dag door de geschiedenis, kunst en tradities van deze mooie steden. Je zult verrast zijn door de diversiteit aan hedendaagse en historische monumenten die er te zien zijn.

De bus vertrekt om 8.30 uur aan de bibliotheek van Lochristi, Koning Boudewijnlaan.

Om 10 u start een gegidste stadswandeling van aan het belfort te Kortrijk naar het begijnhof.
Daarna bekijken we de spectaculaire filmevocatie over de Guldensporenslag in het ‘museum 1302’.
* 12.30u lunch in bistro ‘Buda Kitchen’
* 14 u: vertrek naar Doornik
* 15u: bezoek aan de oudste (en gerenoveerde) kathedraal van België met Nederlandstalige gidsen
* 16 u: bezoek aan Doornik met toeristisch treintje
* 17 u: nog een terrasje en rond 18 u terug naar huis.

Praktische info:
* Moet je goed te been zijn om te kunnen meegaan ? De af te leggen afstand te voet is ongeveer 2 – 2.5 km, gespreid over de dag.
* Niet inbegrepen: middagmaal. Het keuzemenu voor 16/05 is nu nog niet bekend. De kostprijs is 13.5 € (zonder drank of dessert) ter plaatse te betalen. Je kan alvast een kijkje nemen op https://budakitchen.be/

donderdag 16 mei 2024
Max. 20 deelnemers
€ 37 (niet-leden)

Voor deze activiteit kan je niet meer inschrijven.