Bezoek aan het DAF museum in Eindhoven met de fiets of met de auto

Kunst, Cultuur & Crea

H et is nu bijna niet meer voor te stellen, maar er was een tijd dat heel Nederland in de ban was van een nieuwe auto. 60 jaar geleden werd op de AutoRAI de Daf 600 gepresenteerd. Het werd het begin van de enige grootschalige personenautofabrikant die Nederland ooit heeft gehad. Het was ook het begin van de continu variabele transmissie.
Van smidse tot groot bedrijf... De wortels van DAF gaan terug tot 1928 toen de broers Van Doorne de basis legden voor wat vandaag de dag de snelst groeiende truckproducent van Europa.

indien u geen interesse heeft in het museum, maar liever gaat shoppen of terrassen, dat kan. We spreken dan een uur af wanneer we aan het station van Eindhoven terug vertrekken richting huis.

In deze dagfietstocht worden ook de nodige tussenstops voorzien.

Kleine-Brogel
Toon wegbeschrijving