Wij bezoeken oa het vleeshuisje in Wijtschate en een wafelbakker en maken een rondrit doorheen de Leievlakte.

Toerisme & Uitstappen

We verzamelen op woensdag 22 mei 2024 aan ons lokaal "De zilverdraad". Een autocar met lage instap staat ons op te wachten en we vertrekken om 8 u30 stipt (terug rond 20u00).

We rijden richting Heuvelland naar Wijtschate. Aan de hoeve met het "Vleeshuisje" worden wij ontvangen met een koffie en een koffiekoek. Daarna zien we een film en krijgen we professionele uitleg over de plaatselijke ambachtelijke vleesbereidingen en genieten van een 4-tal proevers.

Na het bezoek rijden wee richting Poperinge voor een driegangenmenu in "De Leene".

In de namiddag rijden wij doorheen de Franse Leievlakte. Tijdens de rondrit ontdekken wij de mooie architectuur en wederopbouw na de eerste WO. Onderweg stoppen we ook bij een wafelbakker die een geheim recept gebruikt sedert 1937. We zien hem aan het werk en uiteraard gaan we ook kunnen proeven.

Tijdens de terugreis stoppen we nog voor een avondboterham in "Au Faubourg d'Armentières". Ten laatste om 20u00 terug aan "De Zilverdraad.

Wij kunnen u deze unieke dagreis (met de hele dag gidsbegeleiding) aanbieden voor € 65,00 (+ € 5,00 voor niet leden).

Geïnteresseerd? Schrijf dan in voor 12 mei 2024 op rekening BE34 7775 9993 6790 van OKRA Bevere met vemelding naam, aantal personen (betaling geldt als inschrijving).

De zilverdraad
woensdag 22 mei 2024
€ 70 (niet-leden)
Voor deze activiteit kan je inschrijven tot en met zondag 12 mei 2024.

De zilverdraad
Doornikse Heerweg 113 B