Maandag 24 juli 2023 gaan we op Daguitstap naar Goes Enkel leden van Okra Mortsel Sint-Jozef en Okra Zilverdraad Boechout kunnen deelnemen

Ontmoeting & Ontspanning
Voorbij

’s Morgens bezoeken we Museum De Meestoof in Sint – Annaland. Hebben jullie altijd al willen weten hoe de mensen vroeger leefden en waar ze werkten? Streekmuseum De Meestoof geeft een mooi overzicht van het leven vroeger en van de cultuur op de eilanden Tholen en Sint Philipsland. Voordat we het museum bezoeken, genieten we van koffie en Zeeuwse bolus in het atrium.

Voor het middagmaal met een 3-gangenmenu worden we verwacht in Kruiningen.

Na de middag maken we een rit met een echte stoomtrein. De stoker stookt, de locomotief fluit en de conducteurs sluiten alle deuren nog met de hand. Je beleeft een treinreis zoals deze in het begin vorige eeuw plaats had kunnen vinden. Vanop de houten banken van de 3e klasse of vanop het luxe pluche van de 2e/3e klasse zie je het landschap voorbij glijden. Als afsluiter van onze dagreis bezoeken we de stad Middelburg. Deze hoofdstad van Zeeland telt meer dan 1200 monumenten. Loop je door het stadscentrum, dan loop je door de geschiedenis. Veel gebouwen uit de Gouden Eeuw zijn hier bewaard gebleven . Grote pakhuizen, imposante herenhuizen, kerken en fotogenieke pittoreske steegjes zullen jullie zeker kunnen bekoren.

Degenen die dat willen kunnen hier nog een kleine wandeling maken met de gids. Nadien is er nog wat vrije tijd om rond te kijken of een terrasje te doen.

70 euro (drank bij de lunch niet inbegrepen).
Annulatieverzekering mogelijk aan € 4,75/persoon.

Bij uw contactpersoon vóór 10 juli 2023

Om 7.30 uur aan grote parking Delhaize (kasteeltje) te Boechout

Om 7.45 uur aan tankstation Q8, aan de overkant van de Sint -Jozefskerk te Mortsel

Tankstation Q8
maandag 24 juli 2023
Deze activiteit is enkel boekbaar voor leden van het organiserende OKRA-trefpunt.

Tankstation Q8 tegenover Sint-Jozefkerk

Tankstation Q8