Reis touring Marcel Cars - bezoek Wijnmakerij Boonmans - 3-gangenmiddagmaal - rondrit Deltawerken met gids

Kunst, Cultuur & Crea

Richting Zeeland houden we halt bij Wijnmakerij ‘Boonman’ waar we worden ontvangen met koffie en bessenvlaai met aansluitend een rondleiding in het bedrijf met uitleg over de bessenteelt en de wijn, video van bes tot fles, bezichtiging wijnen jammakerij, mogelijkheid tot het kopen van ambachtelijke gemaakte zwarte bessenproducten. Na een glaasje wijn zetten we onze reis verder en om 12u15 worden we verwacht in ‘Ons Dorpshuis’ te Kruiningen waar voor het middagmaal. Voldaan en buikje rond gegeten dan starten we om 14u met de rondrit ‘Deltaroute’. We vertrekken met een plaatselijke gids naar het dorpje Colijnsplaat, wereldbekend wegens ‘het wonder van Colijnsplaat’ dat zich in het rampjaar van 1953 voltrok. Vanaf de dijk hebben we daar een schitterend uitzicht op de Oosterschelde en Zeelands trots ‘De Zeelandbrug’. Via de Zeelandbrug rijden we langs Zierikzee en slaan af naar de westkust van ‘Schouwen en Duiveland’. Vanaf daar rijden we door het schitterende natuurgebied ‘De Tureluur’, naar de grootste dijkdoorbraak van 1953, de Schelphoek. We kunnen daar met eigen ogen zien hoeveel geweld water en storm teweeg kunnen brengen. Via de Schelphoek vervolgen we onze route langs de Oosterschelde naar de beroemde ‘Plompe Toren’ van het verdronken dorp Coudekerke. In de toren wordt op eigentijdse wijze informatie verstrekt over het dorp Coudekerke, vrij te bezichtigen. Hopelijk is er nog tijd over voor een terrasje.

Om 17u worden we verwacht voor de koffietafel, een buffet met bruin/witte bolletjes, bruin/witbrood, krentenbol, 3 soorten vleeswaren, kaas, kroket, koffie/ thee naar believen.

Tijdens onze terugreis naar Gierle kunnen we nog nagenieten van het wondermooie Nederland om dan terug te belanden in ons eigen stulpje .

dinsdag 04 juli 2023
Max. 60 deelnemers