Daguitstap

Daguitstap : Do 25 mei

09,00 uur Vertrek in Paal : kerk Brelaar Heide
                                        kerk Paal Centrum

10,00 uur Bezoek aan Wijndomein Chardonnay Meerdael.

60.000 wijnstokken werden geplant op dit domein. P. Vleminckx behaalde tal van prijzen met zijn Chardonnay, zelfs de Grand Medaille d’Or op het Concours Mondial in 2009, een primeur voor België. Hiermede zette hij de wijncultuur van België op de wereldkaart. Deze wijn mogen we dan ook proeven. Zo heeft hij ook een heerlijke praline op basis van zijn schuimwijn op de markt gezet. En zelfs met mosterd heeft hij iets te maken ???

12,00 uur Vertrek naar restaurant De Ram in Scherpenheuvel.
Hier laten we iedereen de vrije keuze om te eten à la carte.
Eet jij een broodje, een croque, een vispannetje of een steak …?
Wat je eet betaal jezelf aan tafel. Deze formule is eens iets anders want iedereen heeft andere smaken en veel of minder honger.

14,00 uur – 14,30 uur Vertrek naar Het Nijswolkje in Aarschot

14,30 uur Bezoek aan Het Nijswolkje.

Het Nijswolkje wil een zelfvoorzienende boerderij zijn. Zo proberen ze onze ecologische voetafdruk te beperken. De rassen zijn bewust authentieke Belgische melkschapen. Spelt, tarwe, voederbonen, luzerne, klaver, mais en krachtvoedsel halen ze uit eigen kweek. Ze kopen daarnaast geen Zuid-Amerikaanse (bio) soja aan.

De schapenmelk verwerken ze zonder toevoegingen van bewaarmiddelen of kleurstoffen. Als smaakmakers kiezen ze voor een rechtstreekse aankoop van vanillestokken, aardbeien en frambozen van boeren uit de buurt, eerlijke koffiebonen, chocolade met trace program, pistache- en hazelnoten.
Hun winkel is dan ook veelbelovend. Proevertjes inbegrepen : melk, yoghurt, kaas en ijsje als afsluiter.
Bij dorst zijn dranken ook te verkrijgen.

Na deze rondleiding vertrekken we naar huis.

Leden :  30 euro en niet leden 35 euro als de bus nog niet vol is.

Te betalen online rekening nr. BE78 7785 9320 6686 Okra Paal
of contant maar dan moet je wel telefonisch contact opnemen.

Wees op tijd want als de bus vol is dan kom je op reservelijst.

donderdag 25 mei 2023
Tot 18u00