"Hopgeneugten & de Schreve"

Toerisme & Uitstappen

Op woensdag 21 juni 2023 vertrekken wij voor onze jaarlijkse dagreis. Dit jaar “Hopgeneugten & de Schreve”.

Wij vertrekken rond 7.45 uur aan ‘t Vat en rijden naar Poperinge waar bij aankomst, voor ieder koffie en boterkoek wacht. Daarna brengen wij een bezoek aan ’t hoppecruyt te Proven. Wij sluiten dit bezoek af met een hopbiertje of een hopjenever, met ondertussen een vleugje accordeonmuziek dat ons in de hopsfeer brengt.

Nadien gaan wij in de nabijheid een 3-gangenmenu aanpakken.

In de namiddag rijden wij over “de Schreve” en passeren, net over de grens, enkele mooie Noord-Franse dorpjes, en komen zo aan op de “Catsberg”. Daar zien we op deze indrukwekkende heuvel de abdij van de paters Cistercienzers. We maken hier een korte wandeling en rijden vervolgens verder door enkele mooie dorpjes van groot Poperinge, en het kasteel van de familie d’Udekem d’Acoz, naar West-Vleteren. Hier zien wij de abdij waar de paters de beste trappist ter wereld brouwen. In café “De Vrede” is het tijd om te genieten van een lekkere trappist en een boterham met abdijkaas (voor ieder apart en zelf af te rekenen).

Daarna, met de bus richting huiswaarts.

De prijs bedraagt 64,00 € per OKRA lid. Zijn inbegrepen: reis, fooi chauffeur, koffie & koek, bezoek Hoppecruyt & proevertje, 3 gangendiner, rondrit in de streek o.l.v. gids.

Inschrijven kan tot uiterlijk 14 juni 2023, bij Uw wijkverantwoordelijke of door overschrijving op de rekening BE 93 7510 0342 6867 van OKRA Denderbelle.

Vertrek: Kapellenstraat 48 - Afspanning 't Vat
woensdag 21 juni 2023