verslag

Toerisme & Uitstappen

Daguitstap naar Genk: 25 mei Met vier auto’s zakten we af naar Genk. In C-mine kregen we een rondleiding in het prachtige “luchtgebouw” en in de elektriciteitscentrale en vergaapten we ons aan de enorme machinerie van circa honderd jaar geleden.

Nadat we ons tegoed deden aan een lekkere pasta of pizza trokken we richting Kattevennen. We wandelden tussen de paardenstallen, de diverse sporthallen en sportterreinen en klommen tot boven op de kunstskibaan.

Na een stukje taart met koffie reden we terug richting Winterslag waar we verwelkomd werden in de Oekraïens Orthodoxe Kerk. Nadja Derewianka liet ons de prachtige basiliek zien en beschreef de gedrevenheid en onverzettelijkheid van het Oekraïense volk om hun staat en godsdienst te verdedigen.

Een stukje wijzer en nagenietend van de gezellige uitstap keerden we omstreeks half zes huiswaarts.

woensdag 24 mei 2023
Max. 20 deelnemers