Twee maal per jaar wordt ons door de provincie (vroeger door de regio) een daguitstap aangeboden, waarvoor telkens een heel wat leden inschrijven. In het najaar is het weer zover: het wordt een uitstap naar Limburg met een prachtig programma. Foto: Visit Walonnia

Ontmoeting & Ontspanning

Programma:
Voormiddag:
Onthaal met warme drank en koffiekoek
Rondleiding Fort Eben Emael: Dat is een uniek ondergronds militair complex dat zich uitstrekt over 3 niveaus (5 km galerijen en 17 gevechtsposten). Je ontdekt hoe het dagelijks leven verliep in dit reusachtig en onneembaar geacht complex. Herbeleef hoe op 10 mei 1940 WO II in België en de rest van Europa begon.

Middag:
Waterburcht in Millen
De Waterburcht werd voor het eerst vernoemd in 1365 en behoort tot de blikvangers van Millen/Riemst
Daar nemen we een lunch: een rijkelijke maaltijd met verse grotchampignonsoep, diverse soorten brood, kaas en charcuterie, zoet beleg, water en fruitsap, koffie/thee à volonté.

Namiddag:
Bezoek aan het kasteel van Alden Biesen met de Thematuin & Park
We ontdekken de 800-jarige geschiedenis van het complex. Sinds de 18-de eeuw is deze burcht omgeven door een Franse tuin en een Engels Park. De gids vertelt je in alle geuren en kleuren meer over de bloemenperken, hellingen, watertuinen en zo veel meer!

De juiste data liggen nog niet vast;  de juiste datum, de vertrek- en aankomsttijden worden midden juli meegedeeld; we namen een optie op 3 en 8 oktober

Hou rekening met annulatiekosten:
Tot 1 maand voor vertrekdatum: €16,00
Vanaf 2 weken voor vertrekdatum: €32,00
Een vervanger aanduiden mag altijd

inbegrepen: bus, onthaal met koffie en gebak, toegangsprijzen, gidsen, middagmaal

Inschrijven en betalen: vóór 21 juni, online of per overschrijving (zie p.2)

Moeilijkheidsgraad: *(*)

donderdag 03 oktober 2024
€ 80 (niet-leden)
Voor deze activiteit kan je inschrijven tot en met vrijdag 21 juni 2024.

PC Tijl Wilgenstraat 7
2850 Boom