Inbegrepen in de prijs: gids wandeling voormiddag, lunch, inkom en gids Kazerne Dossin namiddag. Te betalen, na inschrijving en na ontvangst betalingsuitnodiging. Wie in Kazerne Dossin een geldige museumpas kan voorleggen, krijgt achteraf €10 terugbetaald. Beperkt aantal plaatsen.

Kunst, Cultuur & Crea

Afspraak om 10 u 15 aan Dienst voor Toerisme te Mechelen.

In de voormiddag stappen we langs imposante stadspaleizen, historische kerken en pittoreske stadszichten. We bezoeken de adembenemende Sint-Romboutskathedraal en het Schepenhuis. Dankzij de levendige verhalen van de gids, hebben Margareta van Oostenrijk en Keizer Karel V geen geheimen meer voor ons. Na de lunch, komen we tijdens een gegidst bezoek alles te weten over de geschiedenis van de Kazerne Dossin tijdens de Tweede Wereldoorlog. en haar functie als verzamelkamp voor Joden en Roma. Na een introductiefilm, leer je samen met de gids stap voor stap de geschiedenis van de Holocaust kennen.

Dienst voor Toerisme, het Schepenhuis te Mechelen
Toon wegbeschrijving
donderdag 23 mei 2024
Max. 40 deelnemers
€ 60 (niet-leden)
Vooraf reserveren is noodzakelijk en kan tot volzet, liefst met mail aan aca.zottegem@gmail.com of telefonisch 0472 58 40 47 (Martine ). Vooraf te betalen na reservatie en na ontvangst betalingsuitnodiging.

Dienst voor Toerisme, het Schepenhuis te Mechelen
Vleeshouwersstraat 6