Donderdag 13 juni 2024 Organisatie Okra Zilverdraad Enkel boekbaar door organiserend trefpunt en Mortsel Okra Sint-Jozef

Toerisme & Uitstappen

Op donderdag 13 juni gaan we op uitstap naar Vlaams Brabant. Na de koffie bezoeken we onder leiding van gidsen, het prachtige Kasteel van Gaasbeek. Het werd reeds in de 13e eeuw opgericht, maar het was de markiezin Arconati Visconti die het Kasteel zijn huidig uitzicht gaf.

Na de lunch bezoeken we de laatst overgebleven papiermolen namelijk “de Herisemmolen”.

Vroeger stonden hier wel 20 molens waarvan 15 papiermolens. We krijgen hier een boeiende uitleg door een nazaat van de familie die sinds 1763 eigenaar is van de molen.

Hierna rijden we naar Halle voor een bezoekje aan de basiliek en daarna is er vrije tijd voor een terrasje.

Door omstandigheden kunnen we maar lunchen om 13u30. Voorzie daarom best iets om te knabbelen in de voormiddag.

Prijs70 euro (drank bij de lunch niet inbegrepen).
OPGELET: Er zijn maar 22 plaatsen beschikbaar. Daarom eerst aanmelden bij Roland Van Ham, dit op nummer 0496 42 85 37
Inschrijving: Is maar geldig na aanmelding EN betaling !
Betaling:
Bij uw contactpersoon vóór 21 mei 2024
Vertrek:
 Om 7.30 uur aan “De Bunderkes”, Elfbunderweg te Boechout
              Om 7.45 uur aan tankstation Q8, aan de overkant van de Sint-Jozefskerk te Mortsel.

Tankstation Q8
donderdag 13 juni 2024
Deze activiteit is enkel boekbaar voor leden van het organiserende OKRA-trefpunt.

Tankstation Q8
Liersesteenweg 333