Voormiddag : Ontbijt: koffie/thee met ontbijtkoekjes, gegidste wandeling in en rond de vismijn. Middag : 3-gangen menu – drank niet inbegrepen. Namiddag: Bus 1 : havenrondvaart met Seastar, Bus 2: gegidste stadswandeling in Nieuwpoort. Daarna wissel van het program

Toerisme & Uitstappen

Daguitstap Nieuwpoort 05/7/2024 : Na aankomst in Nieuwpoort-stad waar we ontbijten bij “Het Visserke”, trekken naar de Vismijn waar de gids vertelt over de vissersboten en de garnaalvissers.We zien waar de garnalen worden gekookt en leren over “bijvangst” en het onderscheid tussen plat- en ronde vissen. We krijgen een overzicht vanaf het lossen v/d vangst aan de kade tot de verkoop aan vishandelaars. Na de lunch maken we een geleide stadswandeling + gaan we aan boord van de Seastar. Je vaart langs het natuurreservaat ‘De IJzermonding’, dwars door de prachtige Euro-jachthaven, je passeert langs de vismijn,kruist de typische vissers- en vrachtschepen in de handelshaven. Tijdens je boottocht krijg je een perfect uitzicht op het Koning Albert I Monument en het sluizencomplex, de Ganzenpoot en de bouwwerken voor de stormvloedkering. Vooraleer we terugkeren voor de avondboterham is er vrije tijd.  Programma : Voormiddag : Ontbijt: koffie/thee met ontbijtkoekjes, gegidste wandeling in en rond de vismijn. Middag : 3-gangen menu – drank niet inbegrepen. Namiddag : Bus 1 : havenrondvaart met Seastar, Bus 2: gegidste stadswandeling in Nieuwpoort. Daarna wissel van het programma. Voor iedereen vrije tijd tot avondboterham (17u) Avond : Koffie/Thee met 2 sandwiches.
Enkel op inschrijving mits betaling van 73 €/pp. voor 26/4/2024 (organisatie Okra Regio, bij volboeking worden de inschrijvingen eerder afgesloten) op rekening op naam van OKRA TERNAT BE79 8508 9189 9133, vermeld uw NAAM, VOORNAAM, Nieuwpoort. (Wie wegens ziekte niet kan deelnemen, krijgt met doktersbriefje € 30 terug).

Nieuwpoort
vrijdag 05 juli 2024
Deze activiteit is enkel boekbaar voor leden van het organiserende OKRA-trefpunt.
Inschrijving mits betaling van 73 €/pp. voor 26/4/2024 op rekening van OKRA TERNAT BE79 8508 9189 9133, vermeld uw NAAM, VOORNAAM, Nieuwpoort.