Woensdag 17 juli

Ontmoeting & Ontspanning

Vanuit de opstapplaatsen, rijden naar Nieuwpoort-stad waar we ontbijten bij “Het Visserke”, het restaurant waar we ook gaan lunchen en waar we de dag eindigen met een avondboterham.

Na het ontbijt, trekken we naar de Vismijn. We wandelen in groepen van 25 personen, langs de kaai waar de gids vertelt over de aangemeerde vissersboten en het vertrek en de aankomst van de garnaalvissers.

We zien waar de garnalen worden gekookt en leren over “bijvangst” en het onderscheid tussen plat- en ronde vissen.

We krijgen een overzicht vanaf het lossen van de vangst aan de kade tot de verkoop aan vishandelaars.

Na de lunch maken we een geleide stadswandeling of gaan we aan boord van de Seastar. In één uur tijd ontdekken we de enorme diversiteit van deze mooiste havenstad van onze kust. Je vaart langs het natuurreservaat ‘De IJzermonding’, dwars door de prachtige Euro-jachthaven, je passeert helemaal langs de traditionele vismijn, en kruist de typische vissers- en vrachtschepen in de handelshaven. Tijdens je boottocht krijg je bovendien een perfect en uniek uitzicht op het Koning Albert I Monument en het sluizencomplex, de Ganzenpoot en de bouwwerken voor de stormvloedkering en met een beetje geluk spotten we een zeehondje.

Daarna wisselen we het programma en geniet de groep die de stadswandeling deed van de boottocht en kunnen diegenen die de boottocht meemaakten de stadswandeling meemaken.

Vooraleer we terugkeren naar “Het Visserke” is er voor iedereen vrije tijd voorzien om een terrasje te doen.

Het programma:

Ontbijt: kofie/thee met ontbijtkoekjes

Gegidste wandeling in rond de vismijn

Middag

3-gangen menu – drank niet inbegrepen

Namiddag:
Bus 1: havenrondvaart met Seastar

Bus 2: gegidste stadswandeling in Nieuwpoort

Daarna wissel van het programma

Voor iedereen vrije tijd tot avondboterham (17u)
Avond:

Koffie/Thee met 2 sandwiches

woensdag 17 juli 2024
Max. 20 deelnemers
Deze activiteit is enkel boekbaar voor leden van het organiserende OKRA-trefpunt.
inschrijven kan door storting op rekening Okra Wemmel BE07 7995 0342 6766

8620 Nieuwpoort