Vrijdag 19 april worden we opgehaald aan het gemeentehuis om 7u45.

Kunst, Cultuur & Crea

De gidsen van Visit Tongeren verwelkomen ons graag in de oudste stad van België!
Ook de Tongenaren en hun lokale held, Ambiorix, zien ons graag komen.
Met fierheid stellen ze hun geliefkoosde plek aan je voor: eentje die je niet alleen moet gezien, maar vooral moet ‘gevoeld’ hebben!
We zijn meer dan ooit welkom om Tongeren te ontdekken.

We maken in het Gallo-Romeins Museum – gesloten op maandag - een tijdreis van neanderthaler tot Gallo-Romein.
De permanente expo brengt het verhaal van de mens in de regio Limburg: van prehistorie tot het einde van de Romeinse tijd.

Het voorjaar is ook het startschot voor een prachtig natuurfenomeen.

Dan komen de bloesems aan de fruitbomen en is er een grote bedrijvigheid in de boomgaarden.

Haspengouw is de fruitmand van Limburg. Hier liggen de rijen fruitboomgaarden zij aan zij.
Deze regio strekt zich uit over het volledige zuiden van Limburg en nodigt ons uit om via de gegidste bus rondrit een prachtige herinnering te creëren aan het glooiend fruitlandschap.
Ook Tongeren behoort nog tot deze boeiende regio.

Programma:

Voormiddag: ontbijt restaurant Retro Velinx te Tongeren.

Bus 1: gegidst bezoek Gallo-Romeins Museum.

Bus 2: gegidste bus rondrit Bloesemstreek Haspengouw.

Middag: 3-gangenmenu in het restaurant Retro Velinx.

Namiddag:
Bus 1: gegidste bus rondrit Bloesemstreek Haspengouw.

Bus 2: gegidst bezoek Gallo-Romeins Museum.

En vrije tijd in Tongeren.
Avond:
Broodmaaltijd in het restaurant Retro Velinx.

Prijs: 72 euro

vrijdag 19 april 2024
Max. 15 deelnemers
Deze activiteit is enkel boekbaar voor leden van het organiserende OKRA-trefpunt.