Een uitstap naar Mons met Georges Schoonaert als gids en in samenwerking met academie Aalter

Kunst, Cultuur & Crea

Deze stad met een zeer rijke geschiedenis zal voornamelijk onder Boudewijn IV volledig uitgebouwd worden. In de voormiddag zullen we tijdens een rondwandeling kennis maken met het historisch verleden van Bergen. We krijgen uitleg geven over de “Doudou-feesten” en we nemen ook een kijkje rond het nieuwe station. Na het middageten brengen we het oorlogsverleden in herinnering met o.a. een bezoek aan St.-Symphorien, een bijzondere parkbegraafplaats. Zoals gewoonlijk eindigen we het bezoek met een koffiestop ergens onderweg.

Vertrek met de bus op de parking van de sporthal te Eeklo
Toon wegbeschrijving
donderdag 23 mei 2024
Tot 18u00