Deze voordracht wordt gebracht door een gerenommeerd inwoner van Boutersem, de heer Alain Winants. Met een loopbaan om U tegen te zeggen heeft de heer Winants de 'Staatsveiligheid' geleid van oktober 2006 tot maart 2014. Momenteel vervult hij de rol van Advocaat-generaal bij het Hof van Cassatie.

Levenslang leren
Voorbij

Volgende onderwerpen komen aan bod:

- Overzicht van de geschiedenis van de Veiligheid van de Staat, de plaats van deze dienst in het algemeen veiligheidsbeleid, de karakteristieken, de opdrachten, de bevoegdheden, de middelen en de controle op de dienst.

- Verhoudingen met andere diensten, zowel in België als in het buitenland.

- Bespreking van een aantal specifieke thema’s die gelet op de nationale en internationale context actueel zijn: terrorisme, spionage, inmenging, WEP (wetenschappelijk en economisch potentieel), georganiseerde misdaad…..

Je kan inschrijven per mail naar okraboutersem@telenet.be

- gratis voor leden

- 5 euro voor niet-Okra-leden (te betalen aan de inkom of via overschrijving naar rekening BE42 0689 3501 4854 van Okra-Boutersem)