Toerisme & Uitstappen
Voorbij

-daagse Nederland van vrijdag 19 t.e.m. 21 april 2024

Wij zijn als OKRA scheepgegaan met ‘de Meibloem’ uit Tielt. Het programma van onze 3-daagse ziet er als volgt uit.

Dag 1 Kortrijk – Den Haag - Scheveningen

De bus vertrekt vanuit Kortrijk (7uur & 7.15uur) richting Den Haag (vrije ontbijtstop onderweg). Den Haag, hoofdstad van de provincie Zuid-Holland, zetel van de Nederlandse regering, residentiestad van het koninklijk huis, waar ambassades, internationale gerechtshoven en ook de VN gevestigd zijn. We worden door onze reisleider begeleid voor een boeiende wandeling door de chique stadskern langs een aantal prachtige gebouwen en grachtpanden. Een 2 gangen lunch wacht daarna op ons ter plaatse. Na wat vrije tijd in Den Haag om zelf op ontdekking te gaan rijden we nog naar Scheveningen-aan-Zee om even uit te waaien aan het strand. En daarna zoeken wij ons verblijfshotel op Van der Valk Den Haag-Wassenaar, een kwalitatief 4 sterrenhotel waar wij het avondmaal nemen.

Dag 2 Delft & Gouda

Na het ontbijt rijden we naar Delft voor een bezoek aan Royal Delft waar we in deze aardewerkfabriek uit 1653 een rondleiding krijgen met demonstratie van het beschilderen van het Delfts blauw. Vervolgens gaan we naar Gouda voor het middagmaal. In de namiddag wandelen we langs belangrijke gebouwen en bezienswaardigheden (Waag, St. Janskerk met prachtige glasramen, de Visbank, de Korenbeurs, de Turfmarkt…). Tot slot brengen een bezoek aan Siropenwafelfabriek Kamphuisen. Eenmaal binnenkomt de heerlijke, zoete geur van Kamphuisen siroopwafels je tegemoet en kun je zelf ervaren hoe de lekkerste siroopwafels van Gouda worden gemaakt. We sluiten af met een tas koffie en een heerlijke siroopwafel. Na wat vrije tijd in de kaasstad keren we terug naar het verblijfshotel voor avondmaal en overnachting.

Dag 3 Keukenhof - Kortrijk

We eindigen onze 3-daagse met een topper: Keukenhof! Met circa 1,4 miljoen bezoekers per jaar is het Keukenhof toch wel de naam van ‘mooiste lentepark ter wereld’ waard. De plek om te genieten van een kleurrijke bloemenzee van bloeiende narcissen, tulpen en andere bloembollen. Er zijn ook prachtige creaties in de overdekte tuinpaviljoenen te bewonderen. Vrij middagmaal in een van de diverse eetgelegenheden in het park. Er is vrij bezoek tot 17 u. Gezien de beperkte eetmogelijkheden onderweg eet je best een hartige snack in het park voor het vertrek.

Prijs per persoon: € 522 per persoon in een 2 pers. comfortkamer (single is + € 102)

Voorschot: € 130 per persoon tegen 1 februari 2024.

Voor de alleenstaanden die een kamer delen met een andere persoon is het nodig de naam van die andere persoon te vermelden op het overschrijvingsformulier.

Inbegrepen:

• Vervoer per luxe luxe-autocar De Meibloem met ervaren chauffeur
  • Diensten reisleider De Meibloem
  • Logement: 2 nachten in halfpension (excl. tafeldranken) in Van der Valk
  • 2 middagmalen: 2 gangen lunches excl. dranken
  • Bezoek Royal Delft, Siroopfabriek Kamphuisen (met nadien koffie en wafel) en toegangsticket Keukenhof

Vertrek: 7 uur Thuiszorgwinkel & 7.15 uur O.C. Lange Munte

Van vrijdag 19 april 2024