Een daguitstap met Rome-allures! Was je nog nooit in de Sint-Pietersbasiliek? Dan is dit een unieke gelegenheid om ze te bewonderen!

Toerisme & Uitstappen

De Sint-Pietersbasiliek? Inderdaad, in Oudenbosch, een dorp niet ver van Roosendaal en de Belgische grens, word je overdonderd door een  mastodont van een kerk. Het is een replica van de Sint Pietersbasiliek in Rome. Ongelooflijk met hoeveel aandacht en met oog voor detail dit gebouw is opgericht (en gerestaureerd).

Een aangename gids vertelt er ons alles over en legt zelfs een link met de Rupelstreek! Zijn uitleg begint trouwens bij een tas koffie met gebak in de catacomben van de kerk.

Na dit bezoek rijden we naar Willemstad, een vestingstad op een half uurtje rijden. Je krijgt daar eerst voldoende vrije tijd om iets te eten in één van de plaatselijke restaurantjes. Nadien zal een gids ons doorheen dit stadje begeleiden (reken op een uurtje wandelen).

Na dit bezoek worden we in een restaurant verwacht voor een driegangenmenu.

Zaterdag, 13 april 2024
Vertrek om 8.15u; terug thuis omstreeks 20.00u
In deelnameprijs zijn de autocar, gidsen, toegangsprijzen, koffie met koek en driegangenmenu inbegrepen.
Niet inbegrepen: drank tijdens de maaltijd en de facultatieve lunch 's middags.

zaterdag 13 april 2024
Max. 48 deelnemers