Beknopte EHBO-opleiding, incl gebruik van defibrillator

Levenslang leren

WAAR   : lokaal Rode Kruis
             J.H Leynenstraat 16/8 in Peer

WANNEER : 25/04/2024

PRIJS : € 12,00 per persoon
            te betalen bij inschrijving
            op het rekeningnummer van Okra Peer – BE07 0015 6159 9966
                met vermelding EHBO.

Deze activiteit was eerst gepland op 14/03, en is uitgesteld naar 25/04/2024!

Vragen/Inschrijvingen : Bel of mail Luk : 0477 38 35 57 – lukalders@skynet.be

------------------------------

Ja, bij Okra Peer centrum mag je (bijna) doodvallen want….. zij hebben ondertussen een EHBO cursus “reanimatie en gebruik van de defibrillator” gevolgd .
Donderdag 25 april gingen 15 OKRA leden richting Rode Kruislokaal in Peer centrum, waar zij werden welkom geheten door Rik Linsen (verantwoordelijke en lesgever Rode Kruis Peer).
Hij wist op een zeer aangename wijze de aanwezigen de eerste beginselen van “reanimatie” bij te brengen. Uiteraard werden de “les-poppen “ erbij gehaald, en mocht iedereen de theorie in de praktijk omzetten met hartmassage (of zoals men dat tegenwoordig officieel
noemt : “borstcompressies”) en mond op mond beademing. Hilarische lachbuien, maar tevens bittere ernst kwamen aan de orde
Nadien wist de lesgever hun alles te vertellen over de praktische werking van de “defibrillator”.

Iedereen was het er over eens : “deze snelcursus is een aanrader voor elkeen, om niet te zeggen “een must” voor alle verantwoordelijken van verenigingen.”
Dank je wel, Rode Kruis Peer

Enkele beelden van deze geslaagde info-sessie vind je HIER...

Lokalen Rode Kruis Peer
donderdag 25 april 2024