Dagreis op Dinsdag 26 maart 2024 Enkel te boeken door leden van Okra Mortsel Sint-Jozef

Toerisme & Uitstappen

We beginnen dit chocoladefestijn ’s ochtends met een lekkere koffie en een heerlijke croissant in een chocoladefabriek. Zo hebben we voldoende energie om in het voetspoor van een echte chocolatier de fabriek te bezoeken en natuurlijk mogen we proeven van de tongstrelende chocolade en het ijs dat zij daar maken.

Na al dat zoets genieten ‘s middags van een heerlijke 3-gangen lunch.

Na de lunch is er nog tijd voor een wandeling in Menen, hierna trekken naar de retroherberg “In den Moriaen” waar feest en plezier centraal staan. Hier wagen we ons aan een potje kattenknippeling. Dit Werviks oudste volksspel dateert uit de tijd dat katten nog als boze geesten werden aanzien. In de hoofdrol: een boterpot met daarin een (fluwelen)katje, opgehangen aan een galg. We proberen om de beurt de pot aan diggelen te gooien met tot stokken verzaagde wilgentakken. Geduld is hierbij een goede metgezel … Wie erin slaagt het katje te bevrijden, is de held van de dag en komt op de gulden lijst van ‘meestersmijters’. Een volksspel dat de adrenaline in je aderen ongetwijfeld feller doet stromen.

Omdat een feest nooit compleet is zonder gebak, worden we hier ook nog verwend met een kopje dampende koffie met streekgebak.

Prijs 70 € (drank bij de lunch niet inbegrepen) Annulatieverzekering mogelijk aan 4,75 € per persoon.

Betaling bij uw contactpersoon vóór 10 maart 2024

Vertrek: Om 7.45 uur aan "De Bunderkes", Elfbunderweg te Boechout
             Om 8.00 uur aan tankstation aan de overkant van Sint-Jozefskerk te Mortsel

dinsdag 26 maart 2024
Deze activiteit is enkel boekbaar voor leden van het organiserende OKRA-trefpunt.

Tankstation Q8 tegenover Sint-Jozefkerk

Liersesteenweg 314