Er is een goed gevuld programma waarvan we hopen dat het jullie zal smaken. Organisatie: OKRA Boom-centrum.

Toerisme & Uitstappen

We vertrekken om 7u30 aan de Heilig Hart Kerk ( Wilgenstraat). Onze chauffeur brengt ons naar C-Mine in Genk. Aangekomen op deze mijnsite presenteren we in Bar Bels een klein sandwichontbijt ( 2 stuks met beleg en warme drank). Om 9u45 verwachten onze gidsen ons voor een rondleiding in C-Mine. Op een tocht van 90 minuten geven ze ons een beeld van het leven boven, maar ook onder in de mijn. Ga je niet mee op ontdekking kan je in Bar Bels blijven. Na dit bezoek gebruiken we de lunch, terug in Bar Bels. We starten met een groentesoep, vervolgens naar keuze Mechelse koekoek of zalmfilet(keuze mee doorgeven bij inschrijving) vergezeld van seizoengroenten en een aardappelbereiding. Inbegrepen 1 glas wijn, pils of frisdrank. Water (plat en bruis) staat op tafel.

Met een goed gevulde maag rijden we naar Hasselt en bezoeken daar de Japanse tuinen. Weerom hebben we gidsen geboekt die ons met de nodige uitleg nog meer laten genieten van al deze Oosterse pracht. De wandeling duurt 90 minuten. Als alternatief brengt de bus u naar Hasselt voor een stadsbezoek.

Na het bezoek aan de Japanse tuin zullen ook die bezoekers ons in Hasselt vervoegen, waar je ong. 2u vrij bent. Hasselt heeft op wandelafstand verschillende bezienswaardigheden te bieden o.a. Het Jenevermuseum, het Modemuseum, het huis van de actuele kunst, De Sint Quintinuskathedraal, Refugiehuis van Herkenrode, Virga Jessebasiliek, Museum Heilig Paterke. Natuurlijk zijn er ook de gezellige cafeetjes en terrassen.

Om 17u30 zijn we aan de bus en vertrekken richting Koersel voor een brooddiner. Daar vertrekt de bus om 19u30 huiswaarts om rond 20u30 terug in Boom te zijn.

Vergeet buiten uw “naam” zeker niet uw eetkeuze “zalmfilet of Mechelse koekoek” te vermelden en welke activiteit je wenst mee te doen. Wil je deelnemen aan het C-mijn bezoek, zet dan “C x?” stap je mee in de Japanse tuinen, zet dan “J x?”.

Volledig programma (incl 3 x eten): 99 € - zonder C-mine: 86 € - zonder Japanse tuinen: 77 €.

Inschrijven via uw trefpunt vóór 9 mei 2024.

Info: Chris VAN CAMP 0475/34.18.05

Heilig Hart Kerk