Wij geven les met max 10 personen om de persoonlijke problemen met de smartphone op te lossen.

Levenslang leren

Hoe gebruik ik mijn Android smartphone

Op maandag 19 februari 2024 starten we met een éérste reeks van 5 maandagen, einde op 25 maart ’24 (26 feb geen les) over het gebruik van de smartphone. Deze lessen starten om 14 uur tot 16 uur met koffiepauze, de bijdrage voor de reeks is 30 euro voor huur van de lokalen en koffie. De lessen worden in kleine groep van max 10 personen gegeven. Deze eerste reeks is al volledig volgeboekt, dus kun je nog inschrijven voor de tweede reeks op 6 mei ‘24 tot en met 3 juni ’24. De lessen gaan door in het pastoraal centrum. Frederik de Merodestraat 18 2800 Mechelen. Lessen voor de IPhone kunnen we niet geven. We proberen om max 2u les te geven, waarna er eventueel meer persoonlijke problemen kunnen bekeken worden, individueel of met enkelen samen.

Het is niet echt gemakkelijk om les te geven over smartphones.

Om diverse redenen.

Niet alle smartphones hebben dezelfde menu’s bv, omdat ze van een verschillend merk zijn. Maar zelfs met allemaal smartphones van hetzelfde merk, zijn er nog verschillende softwareversies.

Toch gaan we proberen om alles zo goed mogelijk uit te leggen.

Deze eerste cursus is bedoeld voor mensen die heel weinig ervaring hebben met smartphones. We beginnen dan ook met de eenvoudige dingen. Telefoneren, Contacten toevoegen, SMS versturen / ontvangen
Camera gebruiken, wifi netwerk gebruiken.

Eventueel kunnen we na de eerste les(sen) nog bijsturen als mocht blijken dat deze zaken al door iedereen gekend zijn.

Verder is het zo dat je om bepaalde zaken te kunnen doen, een specifieke app moet installeren. Dat kan dan weer in volgende lessen worden besproken. Of eventueel in een latere lessenreeks.

Mogelijk te behandelen app’s:

PLAY STORE om app’s te downloaden en te installeren op je smartphone

ITSME om bij verschillende sites in te loggen – oa vele overheidssites – banken. FIDME om klantenkaarten op te slaan. BANKAPP’S om je bankverrichtingen te doen via je smartphone. GOOGLE TRANSLATE om teksten te vertalen tussen verschillende talen, waarbij je ze zelfs kan horen

WANDELKNOOPPUNT om te wandelen langs de knooppuntenroutes

VLAANDEREN FIETSLAND om te fietsen langs knooppunten routes

MY BPOST als je veel online besteld kan je hiermee oa je pakjes volgen van BPost. BITWARDEN om paswoorden beveiligd op te slaan

QR&BARCODE SCANNER om QR- en bar-codes te scannen

4411 een app om je parkeergeld te betalen (zonder geld natuurlijk)

NMBS app van de spoorwegen om uurroosters te bekijken en tickets te bestellen. WAZE om de weg te vinden met de auto. GOOGLE MAPS om de weg te vinden bij het wandelen. PAYCONIQ om te betalen in winkels, bij evenementen of te betalen aan je vrienden.

Om de lessen zo goed mogelijk af te stemmen op de gebruikers vragen we aan de inschrijvers, om eventueel vooraf even door te geven, wat je verwacht van deze lessen of wat je wel of niet al kan. Je mag dat doormailen aan herman.vandeneede@gmail.com of dirk.swiggers@skynet.be ofwel op papier doorgeven aan de voorzitter Herman op dinsdag van 14 uur tot 16 uur in ons lokaal Varkensstraat 2.

Afhankelijk van wat de ervaringen zijn met de eerste lessenreeks, proberen we de tweede reeks aan te passen aan de behoeften.

in ons leslokaal
Toon wegbeschrijving
Van maandag 06 mei 2024
tot maandag 03 juni 2024
Tot 17u00
Niet-leden kunnen niet deelnemen aan deze activiteit.
Door storting BE19 0689 4952 1812 van OKRA Mechelen centrum

Pastoraal centrum