Bezoek met gids aan Hof van Busleyden - Mechelen

Kunst, Cultuur & Crea

In Museum Hof van Busleyden stap je binnen in 1507 en ontdek je de rijke bloeiperiode van Mechelen als hoofdstad van de Bourgondische Nederlanden. In de vaste opstelling ontdek je drie werelden: die van landvoogdes Margareta van Oostenrijk, bewoner Hiëronymus van Busleyden en de Gasthuiszusters. De opstelling toont ook meerdere Vlaamse topstukken: van het prachtig geïllustreerde Mechels Koorboek tot de unieke collectie Besloten Hofjes. Daarnaast zit er ook hedendaagse kunst verweven in de presentatie.

De twee publieke tuinen zijn gratis toegankelijk tussen 10 en 17 uur. Na ons bezoek kunnen we genieten van een drankje in de koffiebar.

Let op: er zijn slechts 15 plaatsen beschikbaar! In de prijs zit begrepen: inkomticket én gids.

We nemen samen bus 500 aan de Antwerpsestraat ( vroegere standaard boekhandel) om 12u30, eindehalte Mechelen Biest. Vandaar 2 minuutjes stappen tot aan het Museum.

Deelnemen is storten van € 19 per persoon op ons rekeningnummer, Personen met een beperking betalen: € 10.

Info: Hilde VAN HOORENBEECK

Antwerpsestraat BOOM (oude standaard boekhandel)
woensdag 15 mei 2024
Max. 15 deelnemers