Onze bedevaart dit jaar staat in het teken van de H.Maagd Maria. Na de eucharistieviering, volgt in de namiddag een bezoek aan de dam op de Gileppe.

Toerisme & Uitstappen
Na de laatste opstapplaats rijden we oostwaarts, naar het bedevaartsoord te Banneux. Als we toekomen nemen we eerst een licht Frans ontbijt, waarna we richting Sint-Franciscuskerk trekken voor de eucharistievering, voorgegaan door onze proost Pater Frederik. Na de bedevaartsmis, worden we opnieuw in het hotel Halleux verwacht voor een deugddoende lunch, samengesteld uit:

Soep – Luikse balletjes met frieten en seizoen salade – ijsje van het huis.
In de namiddag rijden we nog verder door richting Oosten, waar we één van de grootste waterwerken gaan bekijken, die België in de 19° Eeuw ooit gerealiseerd heeft, en waarvan de uitwerking tot op vandaag nog altijd zijn nut bewijst, namelijk de dam op de Gileppe. Vanop de hoge uitkijktoren zullen we een mooi uitzicht hebben op het meer, de dam en de natuur rondom. Meer details hierover krijgt u tijdens de reis. Via de E 42 en de E 25 keren we dan op onze stappen terug, richting Riemst, waar we in het Gasthof Delicia nog een lekkere avondmaaltijd zullen gebruiken. Hierna moeten we zeker geestelijk en lichamelijk gesterkt zijn om het jaar verder te zetten.

U kunt zich voor deze uitstap inschrijven tot en met 23 juni 2023 ( = betaling via de bank ).

OPSTAPPLAATSEN : ZAVENTEM VILVOORDELAAN (kant kerkje) 0800 u – ZAVENTEM KERKPLEIN (kant frituur) 0810 u – NOSSEGEM KERK 0820 u

woensdag 28 juni 2023
Max. 58 deelnemers
Deze activiteit is enkel boekbaar voor leden van het organiserende OKRA-trefpunt.

VELDEKE 1
1930 ZAVENTEM