Op 13 september gaan we naar de stembus, dit keer voor de verkiezing van een nieuw gemeentebestuur. Misschien is het wel eens nuttig om stil te staan bij de werking van onze gemeente. Opgelet: dit is geen politieke meeting! Credits foto: Inventaris Onroerend Erfgoed

Levenslang leren

We gaan op bezoek bij het gemeentehuis van Boom, waar we ontvangen zullen worden door de Algemeen Directeur Lize Van Dyck. Zij staat in voor de algemene leiding van het lokaal bestuur en staat aan het hoofd van het gemeente- en OCMW-personeel. Zij bereidt de zaken voor die aan de gemeenteraad, de OCMW-raad aan de gemeenteraadscommissies, aan het college van burgemeester en schepenen en aan de burgemeester worden voorgelegd.

We worden door haar en haar medewerkers rondgeleid door enkele lokalen van het Gemeentehuis: de oude en de nieuwe raadzaal, de trouwzaal, …

Lize gaat ons meer vertellen over de werking van het Gemeentebestuur, de openbaarheid van bestuur, de opbouw van de verschillende Gemeentelijke diensten enz. Vanzelfsprekend krijgt u gelegenheid om vragen te stellen.
De stemcomputer staat er ook opgesteld; wie wil kan er eens op oefenen (op fictieve kandidaten!).

Opgelet: deze activiteit is geenszins een politieke meeting! We ontmoeten geen politici of kandidaten en worden enkel te woord gestaan door verantwoordelijke ambtenaren van de Gemeente Boom

Samenkomen: 13.50 in de inkomhal van het Gemeentehuis in de Antwerpsestraat

In de deelnameprijs inbegrepen: 1 groen trefpunt-drankbonnetje om later te gebruiken in ons lokaal PC Tijl.

Inschrijven en betalen: vóór 19 juli of tot volzet

donderdag 05 september 2024
Max. 25 deelnemers
Deze activiteit is enkel boekbaar voor leden van het organiserende OKRA-trefpunt.
Voor deze activiteit kan je inschrijven tot en met vrijdag 19 juli 2024.

Gemeentehuis van Boom

Antwerpsestraat 44