In het najaar van 2024 neemt James Ensor het museum over met één van de grootste Belgische Ensortentoonstellingen. Je duikt in Ensors wondere universum van woeste visioenen, maskers en satire en tonen het werk van de kunstenaar zij aan zij met werk van internationale kunstenaars.

Kunst, Cultuur & Crea
Die kunstenaars inspireerde hem en daar wilde hij zich mee meten.  Want bovenal wil Ensor altijd de beste zijn. Zelfs al heten zijn concurrenten Claude Monet, Pierre-Auguste Renoir. Of zelfs Jheronymus Bosch en Francisco Goya.

Het museum heeft de grootste en meest diverse Ensorcollectie ter wereld. Bovendien huist ook het Ensor Research Project hier, hét kenniscentrum rond de moderne meester. Het KMSKA is daarmee de perfecte plek voor het totaalbeeld dat Ensors stoutste dromen biedt.

Start: 13.45u – start rondleiding 14u einde voorzien rond 17.00u

Samenkomst: in het inkomzaaltje links van het museum

Deelnameprijs: €10 voor de gids over te maken op onze bankrekening

Museumpas gratis, alle anderen kopen zelf een ticket aan de machine bij de inkom of kopen er eentje online. Maximum 15 personen.

Inschrijven en betalen: op onze rekening ten laatste via mail of

telefoon 0491 10 85 49 laten weten dat je komt en contant betalen.

vrijdag 04 oktober 2024
Max. 13 deelnemers